עגלת קניות

ויסקו – יתרונות וחסרונות

שוקל לרכוש מזרון מסוג ויסקו? קרא מה שיש למומחים להגיד.

רק כמה דברים בודדים גורמים להנאה כמו שינת לילה טובה. במיוחד כאשר זה נלקח ממך לילה אחר לילה.

אם היית שומע/ת על הויסקו, אולי היית תוהה אם באפשרותו לשפר את חווית השינה שלך. ישנם אנשים אשר אוהבים את התחושה וישנם קצת פחות.

מהו בדיוק חומר הויסקו? מהם יתרונותיו וחסרונותיו? הנה לכם כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט אם כדאי לנסות את מזרון הויסקו של מזרוני פולירון.

מזרן ויסקו

מהו ויסקו?

הומצא לראשונה באמצא שנות השישים על ידי נאס”א לייצור חליפות חלל. מיוצר מחומר הנקרא “ויסקולסטיק”. מאפייניו הם רכות ויכולת ספוגית טובה.

הויסקו מעצב עצמו לגוף ששוכב עליו בתגובה לחום ולחץ ומאזן את הלחץ שיוצר כובד הגוף בצורה שווה על גבי המזרון האורטופדי.

לאחר השימוש הראשון בחומר בנאס”א, הויסקו נכנס למספר תחומיי ייצור נוספים. לדוגמה, תוספת ריפוד לקסדות, ריפוד לנעליים, כפפות וכו.. הרפואה מצאה לו שימוש במוצרים להפחתת לחץ משקל הגוף כמו למשל פד ישיבה לאנשים הסובלים בכאבים במקומות מסויימים.

מאותה תקופה הויסקו באמת “המריא” והפך להיות מוכר יותר ויותר. היום הוא ידוע בתור חומר ייצור לכריות, נמצא במזרנים מומלצים ושכבות מגן למזרונים, כאשר מיוצר ברמות צפיפות שונות לגוון רחב של יעדים.

מהם יתרונות הויסקו.

האם הנוסחה המיוחדת של הויסקו אכן משפרת את חווית השינה? מומחים לשינה מספרים שאכן מחקרים אובייקטיבים תומכים בטענה שהויסקו משפר את איכות השינה לעומת משטחי שינה אחרים אולם אין מספיק מידע על מנת לבסס טענה זו.

דבר זה קורה מכמה סיבות, הם אומרים. סוגי מחקר אלה יקרים מאוד אם נעשים על ידי גוף אמצעי ואובייקטיבי. או שלחלופין המחקר נעשה על ידי תעשייה מסויימת שלרוב מטה את התוצאות לצורך האינטרסים שלה.

בנוסף, ישנם טכנולוגיות שינה שיחסית חדשות, לכן אינן נחקרו עדיין לעומק. אך אולי המכשול הגדול ביותר לבחון את יתרונות המזרון לבריאות האדם כמו הויסקו למשל הוא הרגלי השינה השונים מאדם לאדם שפשוט קשה מאוד למדוד.

WhatsUp
WhatsUp Us
WhatsUp
שלום, שמי דן. איך אוכל לעזור?